Minusta jonkunlainen vapaaehtoistyö olisi jo hienoa aloittaa koululaisena. Vapaaehtoistyö voi nimittäin avartaa kaikkien maailmaa ja tehdä meistä kaikista suvaitsevimpia toisiamme kohtaan. Vapaaehtoistyöstä saa myös mielettömästi erilaisia kokemuksia sekä paljon eväitä elämään.
Jonkunlaista vapaaehtoistyötä minusta myös järjestetäänkin jo alakoululaisillekin, ainakin minä muistan kun meillä oli aina jotain teemapäiviä kuten vaikka ympäristönsiivouspäivä. Myös erilaiset taksvärkit ovat periaatteessa vapaaehtoistyötä, sillä se on vapaaehtoista, ja siitä saadut varat käytetään yhteiseen hyvään. Vapaaehtoistyön ottaminen kouluohjelmaan on minusta järkevää, sillä siitä lapset oppivat ottamaan vastuuta ja hyviä arvoja elämäänsä.
Roosa Siitonen
No comments:
Post a Comment