Olin siis kolmessa eri paikassa tekemässä vapaaehtoistyötä. Ensimmäisenä olin Nälkäpäivä - kerääjänä syksyllä kolme päivää. Kokemus oli hyvin avartava ja mukavaa, ja fiilikset sen jälkeen olivat hienot. Aluksi oli ehkä hieman pelottavaakin mennä kadulle seisomaan, mutta alun jälkeen se alkoi tuntua jo luontevalta sekä tärkeältä.
Nälkäpäiväkeräyksen jälkeen olin päivän Ellan kanssa pitämässä Alakylän koulun liikuntapäivänä tanssipajaa. Opetimme siis koululaisille tanssin jonka olimme itse tehneet ja esitimme sen oppilaiden kanssa vanhemmille, opettajille ja muille oppilaille liikuntapäivän päätteeksi. Tanssipaja oli minusta erittäin mukavaa, sillä saimme monet lapset innostumaan tanssista ja saimme paljon positiivista palautetta kaikilta, erityisesti oppilailta.
Vakituiseksi vapaaehtoistyöpaikakseni muodostui Lönnrotin koulun iltapäiväkerho. Siellä sain viettää enemmän aikaa lasten kanssa ja tutustua kaikkiin rauhassa. Työympäristö oli ihana, enkä kokenut paikassani olevan mitään negatiivista. Maanantait eivät enää olleet niin kamalia, kun tiesin että pääsen iltapäivällä iltapäiväkerhoon viettämään aikaa lasten sekä ohjaajien kanssa. Sieltä ei voinut lähteä muuten kuin hymyilemättä ja sainkin sieltä monia positiivisia kokemuksia.
- Roosa
No comments:
Post a Comment