Saturday, 5 November 2011

Yleiskuvaa Kriisikeskuksesta

Moi


Olen ollut Saimaan Kriisikeskuksessa vapaaehtoistyöntekijänä ja aloitin siellä vähän etuajassa valmistumissuunnitelmistani johtuen. Aluksi aikani on siellä kulunut pääasiassa luennoilla, joilla vapaaehtoistyöntekijät valmennetaan puhelinpäivystäjäksi. Kriisipuhelinpäivystys on aika lailla se toimi, mihin Kriisikeskuksen toiminta nykyään perustuu.


Luentojen aiheina on ollut niin sijaistraumatisoitumista kuin ihmisten kohtaamisen peruasiaa. Kaikilla luennoilla en ole ollut, koska en samalla tavalla ole sitoutumassa tähän päivystystyöhön, sillä se vaati muistaakseni jonkun parin vuoden säännöllisen sitoutumisen tai jotain. Tärkeää yleiskuvaa olen joka tapauksessa luennoilta saanut ihmismieltä ja muuta ajatellen.


Loppujen lopuksi teen työpaikassani sekalaisia hommia. Ensimmäinen työni oli sisustaa puhelinpäivystäjien huone tauluilla. Kuvat valittiin omista valokuvistani, joista sitten seitsemän pääsi lopulta tyhjille seinille.


-Aaro


No comments:

Post a Comment