Osallistuin syksyllä Multicultural Clubin ja Melanien kautta Monarilla pidetyn talent-shown järjestämiseen. Tapahtuman ideana oli tarjota niin Suomesta kuin muualtakin sukujuuria omaaville mahdollisuus esitellä omaa ''talentiiaan'' kuten laulua tai tanssia. Saavuimme toisen vapaaehtoistyökurssilaisen Helin kanssa tapahtumapäivän aamuna Monarille ja työskentelimme pitkälle iltapäivään, jonka jälkeen pidimme muutaman tunnin tauon. Illaksi palasimme taas nuorisotalolle huolehtimaan viime hetken järjestelyistä ja totta kai seuraamaan itse show'ta.
Hoidimme tarvittavia hommia hyvin laidasta laitaan: koristelua, tarjoilua ja ylipäätään kaikkea, mitä vastaavan tapahtuman järjestäminen vaatii. Muut monikulttuurisen klubin jäsenet olivat jo suunnitelleet pitkälti kaiken, joten varsinaiselle tapahtumapäivälle jäi vain viime hetken toteutus.Kaiken kaikkiaan päivä oli todella hauska ja antoisa, sillä muut tapahtuman järjestäjät olivat mukavia, ja kaikista huokui halu saada tapahtuma onnistumaan.
Varsinainen talent-show onnistui pienistä teknisistä vaikeuksista huolimatta hyvin. Normaalisti ei tule ajatelleeksi, kuinka paljon Lappeenrannassa asuu ihmisiä eri kulttuureista, joten tilaisuus oli varsin silmiä avaava kokemus. Voin kuvitella, kuinka paljon kilpailijoille merkitsi saada esitellä ja olla ylpeä oman lähtömaansa kulttuurista. Myös suomalaisille tarjoutui mahtava tilaisuus tutustua erilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin.
- Salla
No comments:
Post a Comment